با وجود اینکه توییتر پیش از این قابلیت گفتگوی صوتی خود با نام Spaces را در اختیار کاربران قرار داده، اما ظاهرا همزمان بر سر تصاحب کلابهاوس با ارزش ۴ میلیارد دلار در حال مذاکره با این شرکت بوده است. براساس گزارشهای منتشر شده از سوی منابع آگاه، فعلا مذاکره خرید کلاب هاوس به دلایل نامشخصی متوقف شده است.
هنوز مشخص نیست که چنین تصمیمی برای اولین بار از سوی توییتر گرفته شده یا کلابهاوس. از طرفی دیگر طبق گزارش اخیر بلومبرگ، شبکه اجتماعی مبتنی بر صدای کلابهاوس، در حال مذاکره با برخی سرمایهگذاران بوده تا بتواند یک بودجه حدود ۴ میلیارد دلاری را جمعآوری کند.
کلابهاوس سال گذشته راهاندازی شد و برای اولین بار ایده برقراری مکالمات صوتی زنده را در اختیار کاربران قرار داد. سلبریتیها، مدیران عامل شرکتهای فناوری و افراد عادی از زمان تاسیس آن استقبال بسیار خوبی از آن کردند و طبق گزارشهای انجام شده با این وجود که در حال حاضر استفاده از این اپلیکیشن با دعوتنامه امکانپذیر است و تنها نسخه iOS آن منتشر شده، بیش از ۱۰ میلیون نفر از آن استفاده میکنند.
با گذشت زمان و استقبال خوب کاربران از قابلیت گفتگوی صوتی، بسیاری از اپلیکیشنها از جمله فیسبوک، توییتر، دیسکورد، تلگرام و اسلک چنین قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده یا قصد دارند آن را در بروزرسانیهای آینده خود ارائه کنند. البته کلابهاوس هنوز هم به سرعت در حال انجام برخی نوآوریها است. تا جایی که طی روی توسعه نسخه اندروید اپلیکیشن کار میکند. هفته گذشته، کلاب هاوس با تمرکز روی تولیدکنندگان محتوا، به همراه بروزرسانی جدید خود ابزارهای درآمدزایی خاصی را در اختیار آنها قرار دادند که چنین تصمیمی در عرصه رقابت با سایر اپلیکیشنها میتواند نتایج موفقیتآمیزی از خود برجای بگذارد.
توییتر هم به نوبه خود قابلیت Spaces را در اختیار کاربران iOS و اندروید قرار داده و همچنین آنها در نظر دارند تا این قابلیت را به زودی در دسترس نسخه وب خود قرار دهند. دلیل اینکه چرا توییتر میخواهد اپلیکیشن کلابهاوس را خریداری کند منطقی به نظر نمیرسد، اما شاید آنها قصد دارند بزرگترین رقیب خود در عرصه گفتگوی صوتی را از میان بردارند و به تنهایی تبدیل به برند رسمی این قابلیت شوند. در هر صورت، به نظر میرسد با متوقف شدن معاملات آنها، رقابت توییتر و کلابهاوس اکنون داغتر از قبل دنبال خواهد شد.