توییتر به راهاندازی روشهای جدید درآمدزایی از کاربران خود ادامه میدهد و در جدیدترین اقدام جزئیات سیستم تازهای برای تهیه بلیت رویدادهای ویژه Spaces را منتشر کرده است. این شرکت چند وقت پیش قابلیتی مشابه کلابهاوس را برای کاربرانی که حداقل ۶۰۰ دنبالکننده دارند، فعال کرد تا بتوانند گفتگوهای صوتی داشته باشند. حالا این ویژگی کاربران را ملزم میکند تا برای ورود به اتاقهای گفتگو ابتدا بلیت تهیه کنند.
میزبانان در این اتاقها که ظاهرا Ticketed Spaces نام دارند، میتوانند قیمت و حداکثر تعداد بلیتها را تعیین کنند. یکی از سخنگوهای توییتر میگوید: «میزبانان میتوانند پس از کسر هزینه پرداختهای درون برنامهای، تا ۸۰ درصد درآمد حاصل از فروش بلیتها را به دست بیاورند.» این یعنی توییتر جدا از سهم گوگل و اپل از پرداختهای درون برنامهای اندروید و iOS، حدود ۲۰ درصد برای خود سهم برمیدارد. Ticketed Spaces برای پرداختها از سرویس Stripe استفاده خواهد کرد و کاربران باید در این پلتفرم حساب کاربری بسازند.
کاربرانی که میخواهند از این قابلیت جدید استفاده کنند، باید حداقل ۱۰۰۰ دنبالکننده داشته باشند. بهعلاوه، حداقل سن استفاده از Ticketed Spaces هجده سال یا بیشتر است و هر کاربری که بخواهد از این اتاقها برپا کند، باید در ۳۰ روز گذشته حداقل سه رویداد Spaces برگزار کرده باشد.
به گفته سخنگوی توییتر، کاربران میتوانند برای حضور در دوره آزمایشی این سرویس درخواست دهند. اولین میزبانان برگزیده چند هفته پس از دریافت درخواستها انتخاب خواهند شد. اگرچه همه کاربران دنیا میتوانند برای حضور در رویدادهای Ticketed Spaces بلیت بخرند، ولی فعلا فقط کاربران آمریکایی قادر به فروش بلیت هستند.
در حال حاضر مشخص نیست که سیستم ثبت نام Ticketed Spaces چه زمانی باز میشود، اما با توجه به اینکه سرویس Spaces در ماه گذشته برای کاربران بیشتری در دسترس قرار گرفت، به نظر میرسد زمان زیادی تا آغاز به کار این قابلیت جدید باقی نمانده باشد.